Postup pri uplatnení reklamácie

Pokazil sa Vám mobilný telefón, tablet alebo príslušenstvo, ktoré bolo súčasťou balenia?

  1. Vyplňte a odošlite nasledovný online formulár (slúži len na upresnenie, kam presne zašlete reklamáciu).
  2. Do 2 pracovných dní Vám budú emailom zaslané informácie o ďalšom postupe (adresa autorizovaného servisného strediska alebo iný postup doporučený našim reklamačným oddelením).
  3. Na základe emailu, ktorý Vám príde, pošlite tovar buď k nám alebo na inú adresu určenú reklamačným oddelením spolu so všetkými potrebnými dokladmi a vyžadovanými náležitosťami.

 

UPOZORNENIE: V prípade ak Vás emailom informujeme, že reklamovaný tovar treba zaslať poštou k nám alebo ho chcete reklamovať osobne v predajni, pošlite/doneste tovar spolu s kompletne vyplneným a podpísaným reklamačným protokolom, ktorý si môžete stiahnuť z našej stránky vo formáte Word (otvoríte v programe Microsoft Office Word Viewer) alebo PDF (otvoríte v programe Adobe Reader).

Pokazil sa Vám nahradný diel, náradie, púzdro alebo iné samostatne zakúpené príslušenstvo?

  1. Pošlite/doneste tovar spolu s kompletne vyplneným a podpísaným reklamačným protokolom (Word, PDF) na adresu:

 

TurTel s.r.o. - reklamačné oddelenie, Komenského 52H, 010 01 Žilina

Pri uplatňovaní reklamácie platia ustanovenia Obchodných podmienok a reklamačného poriadku.

Online formulár

verify

* Tento údaj je povinný

Reklamačný poriadok pri nákupe v e-shope MobilPC.sk

Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

Reklamačný poriadok je spracovaný podľa Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon") a v súlade so zákonom 250/2007 Z.z o ochrane spotrebiteľa a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len "tovar"), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zodpovednosti za chyby (ďalej len "reklamácie").

"Predávajúci" je obchodná spoločnosť TurTel s.r.o., Hnedá 1125/6, 010 01 Žilina, IČO 36428817, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel Sro, Vložka č. 16041/L.

„Kupujúci" je subjekt, ktorý s predávajúcim uzavrel zmluvu o kúpe tovaru.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru v súlade s ustanovením § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji"). Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Kupujúci nemôže bez súhlasu predávajúceho odstúpiť od zmluvy na tovar, ktorý je určený osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.

Kupujúci je povinný pri odstúpení od zmluvy zaslať predávajúcemu nasledovné:

  • Písomné odstúpenie od zmluvy ktoré musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru a číslo účtu kam odoslať vrátenú čiastku ceny.
  • Tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie (návodu, záručného listu ak bol dodaný spolu s tovarom). Tovar musí byť v originálnom obale
  • Doklad o kúpe

 

Tovar je potrebné poslať doporučene a poistený (zásielku odoslanú na dobierku NEPREBERIEME), nakoľko predávajúci neručí za jeho prípadnú stratu počas prepravy k predávajúcemu. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy a vráti predávajúcemu tovar, ktorý sa nachádza v originálnom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú cenu za tovar v lehote 14 dní od obdržania tovaru a všetkých dokladov potrebných k odstúpeniu od zmluvy, bezhotovostným prevodom na účet určený kupujúcim.

V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia §10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Vybavovanie reklamácií sa riadi o zákonníkom a záručnými podmienkami konkrétneho tovaru.

Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. Ak je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je kupujúci povinný skontrolovať stav tovaru a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko všetok tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavretí škodnej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok. Reklamácie mechanického poškodenia výrobku, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť okamžite po jeho odhalení, t.j. ihneď po prvom použití výrobku. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať.

Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebovanie veci (alebo jej častí) spôsobené užívaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať. Záruka sa ruší ihneď v prípade, ak z tovaru bola odstránená záručná plomba. Prípadne je poškodená neautorizovaným zásahom.

TurTel s.r.o. zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytujú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Záručná doba je 24 mesiacov. Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď). TurTel s.r.o. nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

Záručné opravy sú vykonávané autorizovanými servisnými strediskami. Kupujúci si môže právo na reklamáciu uplatniť osobne alebo poštou na našej adrese: TurTel s.r.o. - MobilPC.sk, Komenského 52, 010 01 Žilina. O priebehu reklamácie Vás budeme informovať.

Podmienky zasielania reklamovaného tovaru priamo do TurTel s.r.o.:

Pri uplatňovaní reklamácie cez TurTel s.r.o. by mal kupujúci dodržať nasledujúci postup:

  1. Kupujúci vypíše a odošle online formulár, ktorý sa nachádza nad reklamačným poriadkom.
  2. Do 2 pracovných dní budú kupujúcemu zaslané informácie o ďalšom postupe.
  3. Kupujúci zašle tovar na adresu: TurTel s.r.o., Komenského 52, 010 01 Žilina, spolu s kompletne vyplneným a podpísaným reklamačným protokolom (Word, PDF).

 

Pri uplatnení práva na opravu doručí zákazník reklamovaný tovar vrátane kópie dodacieho listu a faktúry (prípadne inú formu daňového dokladu) a záručný list (pokiaľ bol súčasťou balenia). Pri uplatnení iných práv vyplývajúcich zo zodpovednosti spoločnosti TurTel, s.r.o. za vady (t.j. práva na výmenu veci, práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy a práva na primeranú zľavu), zákazník doručí reklamovaný tovar vrátane kópie dodacieho listu, faktúry (prípade inú formu daňového dokladu) a záručný list po predchádzajúcej dohode so spoločnosťou TurTel, s.r.o. Reklamácie je nutné adresovať na Komenského 52, 010 01 Žilina.

Príjem reklamácií: MobilPC.sk - TurTel s.r.o., Komenského 52H, 010 01 Žilina.

Reklamácie posielajte výlučne Slovenskou poštou na vlastné náklady, ako poistený list, 1. triedou. Všetky iné typy zásielok (kuriérom na náklady prijímateľa, dobierkou, balíkové zásielky) budeme odmietať a posielať naspäť.

V prípade oprávnenej reklamácie má zákazník právo na náhradu poštovného. Doklad o úhrade poštovného nám treba zaslať na našu adresu poštou a poštovné Vám obratom uhradíme na Váš účet.

V prípade neoprávnenej reklamácie nemá spotrebiteľ nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predajca nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ sa zo strany spotrebiteľa nejednalo napr. o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, pri ktorej sa dá odvodiť, že z jeho strany sa jednalo o zneužitie práv).

V prípade zaslania vadného tovaru na reklamáciu je spotrebiteľ povinný odovzdať tovar kompletne a vo vhodnom obalovom materiály, ktorý vyhovuje prepravným požiadavkám dodaného tovaru - najlepšie v pôvodnom obale. Predajca nie je povinný prijať na reklamáciu tovar, ktorý nebude vhodne zabalený a odovzdaný s kompletným príslušenstvom.

Predajca v prípade prevzatia tovaru na reklamáciu neručí za obsah uložených dát a nastavenie prístroja!

Naša firma sa zaväzuje vybaviť reklamáciu fyzickým osobám (záručné opravy) do 30-tich dní od dňa prevzatia písomného uplatnenia reklamácie a reklamovaného tovaru (ak posielate tovar poštou, potom začína záručná doba bežať od dňa prevzatia balíčku naším zamestnancom), pokiaľ sa nedohodne inak s klientom pri vzájomnom súhlase.

V prípade, že tovar reklamuje právnická osoba (SZČO, firma), môže doba reklamácie v niektorých prípadoch trvať dlhšie ako 30 dní (záručný servis alebo dodávateľ nevybaví reklamáciu v 30 dňovej lehote).

Spoločnosť TurTel s.r.o. nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli, ...), zásahom do výrobku inou ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.

Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie (§ 18 ods. 9 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie, resp. list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie spravidla odoslaný kupujúcemu spolu s reklamovaným tovarom alebo sms správa obsahujúca informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

  1. odovzdaním opraveného tovaru
  2. výmenou tovaru
  3. vrátením kúpnej ceny tovaru
  4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
  5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia
  6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru

 

Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu - fyzickej osobe vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu. V prípade právnickej osoby (SZČO, firma) môže byť doba 30 dní prekročená.

Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. v prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.

Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená bezplatne, včasne a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho reklamáciu nasledujúcim spôsobom:

  1. výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
  2. v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar

 

V prípade, že kupujúci - spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie predávajúcim alebo keď sa kupujúci – spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má kupujúci – spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je "Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27" resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.

Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v reklamačnom protokole.

Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady, ktorá sa vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.

Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec riadne užívať. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

Pre účely reklamácie sa za dobu, ktorá je považovaná za dobu, počas ktorej nemôže kupujúci riadne užívať tovar doba, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôže kupujúci pre vady tovaru užívať tovar spolu viac ako 180 dní.

Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, kupujúci má rovnaké práva akoby išlo o neodstrániteľnú vadu, t.j. právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy).

Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.

Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.

MobilPC.sk - ShopRoku 2018 Cena kvality - Finalista - Mobily a GPS

MobilPC.sk - ShopRoku 2017 Cena kvality - Finalista - Mobily a GPS

MobilPC.sk - ShopRoku 2016 Víťaz - Mobily a GPS

MobilPC.sk - ShopRoku 2013 - Finalista - Elektro - Špecializované

Navrch stránky